Laitoin äsken tuonne toiselle foorumille tämän viestin:
SUT ry vuonna 2010 ja ’ Malli Borg ’.
Olen 10.4.2009 laittanut tuonne SUT ry: n foorumille seuraavan viestin:
viewtopic.php?f=24&t=2036Tuossa viestissä kerrotaan miten SUT ry:n pitäisi kehittyä ensi vuonna ’ Malli Borgin ’ mukaan.
Taustalla ovat taloudelliset seikat kun kirjojen painatuskustannukset sen kuin vaan nousevat.
Koska SUT ry: n seuraavaa vuosikokousta on suunniteltu pidettäväksi jo syyskuun lopulla Päiväkummun syysseminaarin yhteydessä niin olen ehdottanut että SUT ry: n jäsenet päättävät ehdotuksistani tuolloin vuosikokouksessa.
Yhteenveto ” Malli Borg’in ” ehdotuksista:
A). Uforaporttikirja irrotetaan täysin jäsenmaksusta. Siitä tulee maksullinen mutta jäsenet voivat
saada esim. 10%: n alennuksen.
B). Yhteyslehdestä luovutaan.
C). Jo käytössä olevaa netissä olevaa julkista havaintotietokantaa kehitetään ja sinne voidaan lisätä
myös vanhempia tapauksia. Havaintotietokannassa jo olemassa oleva hakutoiminto auttaa
lukijaa etsimään tapauksia tietokannasta. Tällä tavalla havaintotietokannasta voi tulla mahtava
tietopankki ajan mittaan. Sitä mukaan kuin tapauksia ehditään tutkia asiasta kerrotaan
havaintotietokannassa. Tällä tavalla myös ulkopuoliset voivat seurata mitä SUT ry tekee
saapuneille havaintoilmoituksille ja voi jopa kommentoida niitä itse.
D). Koska liian pitkät selostukset eivät mahdu hyvin havaintotietokantaan niin niitä voitaisiin
julkaista Uforaporttikirjassa.
E). Uudeksi jäseneduksi tulee sähköpostilista jota olen jo kokeilumielessä menestyksekkäästi
testannut hallituksen jäsenillä pitkin koko kevättä. ( Nimellä ’ Hallitus 2010 Testilista ’ ).
Tällä sähköpostilistalla seurataan mediaa, annetaan linkkejä lehtijuttuihin ( myös vanhoihin jos
löytyy), kerrotaan tulevista televisio- ohjelmista ja muusta ufoihin liittyvistä asioista ja vaikkapa
joskus vähän juorujakin, esim. ’ XX täyttää huomenna XX vuotta ’ . Sähköpostilistan avulla
jäsenet voivat huomattavasti paremmin kuin nykyisin seurata ufoalaa.
F). Olen varsin hyvin perillä siitä ettei kaikilla ihmisillä ole nettiä mutta lasken että toisaalta SUT
ry: n voi saada LISÄÄ jäseniä koska tahtovat saada tätä sähköpostilistaa.
G). Hallitus on jo päättänyt rinnakkaisesta ’ Vapaasta keskustelufoorumista ’ joka olisi olemassa
nykyisen rinnalla. SUT ry: lla olisi näin ollen KAKSI keskustelufoorumia joista toinen
moderoidaan kuten nykyisin mutta tämä uusi olisi ’ vapaampi ’ eikä sieltä bannattaisi ketään
mielipiteensä takia. Vain tekniset syyt ovat olleet uuden foorumin tiellä ettei sitä ole vielä
toteutettu.Uudelle foorumille ei olisi myöskään pakko kirjautua jos ei tahdo.
( Eikä sitä tarvitse lukea jos ei tahdo ).
Koska myös S24- foorumilla uskoakseni liikkuu SUT: n jäseniä ja koska syysseminaariin ei ole enää niin pitkä aika niin ajattelin että on hyvä laittaa nämä ehdotukset myös tälle foorumille jotta SUT ry: n jäsenet ehtivät miettiä niitä hyvissä ajoin.
Laitan nyt samantien tämän saman tekstin SUT ry: n omalle foorumille ja ( uudestaan ) hallitukselle ettei kenellekään jää epäselväksi mitä tämä ’ Malli Borg ’ pitää sisällään.
Jäsenet päättäköön sitten asioista syyskokouksessa.